Veckans schema..

Måndag: Lägenhetsvärdering av Andreas lägenhet (den vi bor i nu). Filma vlogg. Möte med Volkswagen om ett event vi ska hålla i slutet av sommaren. Barre med Malin 18:00

Tisdag: Tidigt möte med företag. Träningpass med Michelle. Redigera video till onsdagen. Shoppa med Issa. Middag med kund.

Onsdag: Lägenhetsvärdering av min lägenhet som jag hyr ut just nu. Sen ska även Zacco äntligen kastreras. Tror han kommer må så mycket bättre efter det 🙂 Event på kvällen.

Torsdag: Fota kampanjbilder. Event på kvällen.

Fredag: Träna. Fota med min nya fotograf.

Lördag: Det står utflyttningfest hos några vänner på schemat.

Söndag: Inga planer

Kampanjbilder för min kollektion med träningskläder

Kommentarer (4)

Midsommar

Så nu ska jag visa er hur det såg ut på midsommar, tyvärr blir det endast mobilbilder men det beror ju på att jag lyckades glömma min laddare i Ystad. Så ha lite förståelse för det, för jag blev först SUPERSTRESSAD för jag kunde inte avsluta vloggen till er. Jag hatar göra något halvdant och jag känner att  jag verkligen behöver . Men tillslut valde jag att släppa det och gjorde det bästa av situationen. Dvs njuta av stunden och ta några få bilder med telefonen.

Ja men för er som har kikat på gårdagens video såg att vi stötte på lite problem på vägen ut mot landstället. Min bonus-pappa fick plötsligt åka tillbaka in på sjukhus och behövde därför vända om mot Stockholm när vi redan hade kommit halvvägs till Gävle. Men det löste sig ganska bra ändå, för vi mötte upp dom vid en parkering i Uppsala, tog över hundarna, matkassarna och Leonora och åkte vidare mot landstället. Mamma och bonus-pappa kom efter att dom var klara på sjukhuset. Allting hade gått bra, det var ”bara” en kanyl som hade börjat spöka och dom fick ta ut den.

På Granön hade dom anordnat både midsommar-stång, sång, gitarr, och fiskdamm till alla barn. Väldigt trevligt och lyckat 🙂 Leonora var dock inte alls intresserad av att dansa, så vi tittade på istället och hejade på dom andra. Jag försökte ju tvinga upp henne, men då skulle Andreas gå in och leka farbror snäll och sa att man inte behöver om man inte vill. Nej det må stämma, men är man en EXTREMT rastlös 10 åring så kan det vara bra att bli av med lite energi, även om det är genom att dansa små grodorna runt en midsommarstång haha.. Men jag gav upp och funderade istället på hur vi skulle vara som föräldrar.. Skulle vi vilja uppfostra dom helt olika och skiljas efter ett år pga våra olikheter, eller hade vi blivit mer synkande? Vem vet..  Men fiskdammen var en hit iaf!

Förutom att jag var en extremt jobbig storasyster som försökte tvinga upp Leonora på dans så försökte jag även förklara till henne vad stången symboliserade. Men hon trodde mig inte! Men det är ju så, midsommarstången är en symbol för penisen och befruktning. Jag hade ju hoppats på en midsommar-vagina men kanske nästa år.. Eller om jag får ta tag i saken och göra en egen!

alexandra nilsson familj

Men titta vad jag hittade här! En bild tagen med kameran precis innan den dog 🙂 Klänningen som Leonora har på sig var min när jag var liten. Vi skrattar alltid när vi pratar om den för jag HATADE den så mycket när jag var liten haha.. Mamma tvingade mig att ha på mig den en skolavslutning och jag var så olycklig för jag tyckte det var för gullig. Jag ville ju vara snygg, gärna sexig! Inte söt.. Men mamma gav sig inte och jag kände mig skitful. Men tänkt vad löjligt, den är ju jättefin och den gör sig så bra på lillbusan. Jag kommer ta tilllbaka den sen när hon är för stor för den och ge till eventuell framtida dotter. Man vet ju aldrig..

Även denna lyckades vi fota lite snabbt.

Wow.. Det är ju så vackert på Granön. Tänk vilken tur jag har som får åka dit 🙂 Hade ju inte varit möjligt om det inte vore för familjen. Vi är inte riktigt i position att köpa ett landställe då vi precis har bestämt oss för att flytta till nytt permanent boende, så detta är ju perfekt upplägg. Att ha möjlighet att kunna låna deras ställe ibland när vi känner att Stockholm blir för mycket. Nu har vi aldrig varit där utan resten av familjen, men vi får ju åka dit såklart själva om vi skulle vilja. Men jag gillar när det är folk runt omkring. Tycker om att höra mamma prata om någon klänning hon hittade på Lindex. Tycker även om att veta att Lennart och Andreas är på väg ut till bryggan för att fiska lite medan jag och Leonora spelar något kortspel. Älskar höra röster runt mig, att veta att jag har folk nära mig. Att bara vara med familjen är mysigt.

Dagen efter midsommar var det fint väder, då ville vi ut med båten. Passa på lixom! 🙂

Invigde min nya strandklänning som jag tycker är så fin.

Andreas älskar detta!

Jag älskar dom små söta husen som finns överallt på skärgården. Ju mindre dom är, desto bättre!

Innan det var dags för middag gick vi ner till en liten strand och satt där medan hundarna fick plaska i vattnet. Både deras hund Allixa och Chloé älskar att jaga sten, så det sysselsatte sig dom med. Det var inte jättevarmt på eftermiddagen, så efter att jag hade tagit det här fotot satt jag på mig Andreas tröja och myste i den resten av kvällen. Då blev det förutom middag kortspel, vin och godsaker som vi smaskade på tills vi blev så trötta så vi somnade. Sån perfekt dag!

Kommentarer (14)

Kommentarer (11)

Ystad Saltsjöbad del 2

⊃Innehåller reklam för Ystad Saltsjöbad.

Ja jag antar detta också måste reklam-markeras, även om det är vilseledande för detta lägger jag upp frivilligt då jag har massa bilder kvar + detta är inte med i någon överenskommelse. Men AJA! Här är iaf några fler bilder från vårt härliga besök på hotellet. Det kommer snart komma upp en vlogg från vistelsen men jag måste först åka till en kamerabutik och köpa en ny kamera hehe.. Lyckades glömma laddare + batteri på hotellet, men sen är också min befintliga kamera trasig. Ni kunde se i den förra vloggen >länk< att jag lyckades tappa den i marken och fick en fin spricka. SKOJ! 🙁 Men den här gången ser jag till att skaffa en bättre försäkring. Anledningen till varför jag inte har haft mer än en hemmaförsäkring är för att alla butikers suger typ. Går en kamera sönder ska den in på granskning i x antal veckor, sen ska dom bestämma om jag får en ny eller lagas. Oftast ska den lagas och det tar 8-10 veckor. Jag kan inte vara utan en kamera så länge ju då jag måste leverera bloggar 2 gånger i veckan och blogg 7 gångar i veckan, minst! Ja, ni hör ju mitt dilemma.

Jag kommer också publicera bilder från midsommar, men tog faktiskt inte så många bilder. Det beror såklart delvis på att jag inte hade något batteri i kameran, men också så kände jag att det kunde vara skönt att få ta det lite lugnt och fokusera på familjen. Den här helgen har varit en av dom bästa på länge faktiskt. Jag vart till och med lite ledsen när jag skulle åka hem igen imorse från landstället. Hade önskat vi hade kunnat stanna minst en dag till, och bara vara, åka båt, äta sill och potatis.. Ja även spela spel mot lillasyrran som hela tiden vinner! Allt det där älskar jag 🙂 Men det är en tröst att veta att vi komme få göra om det flera gånger i sommar, för sommaren har ju faktiskt bara börjat..

Mysiga platser att bara ta det lugnt på..

Inomhuspoolen, dock använde vi aldrig den för det var så fint väder utomhus.

Så fina blommor, hade jag haft ett landställe hade jag velat haft en sån här bukett.

Andreas har så fina ögon, behövde ta en bild av dom. Älskar även hans små linjer vid ögonen, dom visar hur mycket han ler med sina ögon.

Älskade poolområdet! Och min hatt 🙂

Det blev en och annan drink i solen 🙂

Älskade dom här stora mysiga sängarna som man kunde chilla i.

Här var vi på hotell villa strandvägen som låg precis bredvid hotell Ystad Saltsjöbadet. Så trevligt och mysigt ställe. Vi åt 5 rätters och hade det så bra. Det är helt 2 olika hotell men jag tycker att man borde besöka båda om man kan!

Dom har endast 7 rum, så vi var så glada att vi fick ett rum när vi kom en dag för tidigt i torsdags haha!

Kommentarer (9)

Ystad saltsjöbad

Inlägget är i samarbete med Ystad Saltsjöbad

Hej! Hoppas ni har haft en fantastisk midsommar, hur ni än har spenderat den. Med vänner och familj eller i lugn och ro framför en serie. Eller om man har jobbat! Midsommar är bara en dag och det är inte världens undergång om man inte har firat det ”som alla andra” 🙂 Kom ihåg det. Jag firade midsommar ute med familjen i Gävle, även om det inte blev riktigt som planerat. Det blev nämligen ett sjukhus besök mitt i allting, men vi avslutade det riktigt bra med allt från sill, potatis, dryck och annat gott. Men mer om det senare..

Vi har ju spenderat ett fantastiskt dygn på Ystad Saltsjöbad. Wow vilket ställe alltså! Jag har sett många andra åka dit och har alltid varit lite småsugen, men nu tog vi äntligen tag i det. Det är helt klart lika fint som det är på alla bilder som man ser folk lägga ut 🙂 Det finns flera pooler, spa-avdelning, relax-avdelningar, restauranger, bar samt bara några få meter ner till stranden och bryggan. Vi hade ju dessutom hela stranden som utsikt från vårt rum och balkong. Det var som en liten saga att få bo där 🙂 Vi hade bokat in oss på sviten och det rummet var så himla fint. Vill gärna komma tillbaka dit, ville ju knappt åka därifrån haha…

Första dagen var det knappt något folk vid poolen, så skönt!

Fanns fina strandväskor att köpa, vi köpte en och tog med hem. Hatten kommer från H&M

Ser ni vilken härlig väska? Stor och den rymmer allt 🙂

Min snygga man ♥

Älskar solhatt på sommaren!

Detta är relax-rummet, perfekt när det kom en liten regnskur. Då låg vi här och tog det lugnt.

Så vackert nere vid vattnet..

Andreas hoppade såklart ner i vattnet, jag tittade snällt på 😉

Vi blev överraskade med cava och godis på rummet.

Mys på balkongen innan middag

Middagen var ju såklart helt magiskt!

Kommentarer (20)

Expressen tv

Hej på er! Vi har det så himla bra i Ystad, nästan så man inte vill åka hem 😉 Men jag kommer berätta mer om vistelsen imorgon. Idag vill jag bara njuta! Sen tycker jag faktiskt om jag får säga det själv att jag har bloggat riktigt bra på senaste. Har tagit fler bilder än vanligt, lagt ner lite extra energi på att få dom bra och till och med fått upp 2 inlägg vissa dagar. Hoppas ni tycker det är roligt. Jag tycker det är väldigt kul att ni kommentarer mer, sånt gör mig väldigt motiverad. Men som sagt, idag ska jag ta det lugnt och bara njuta av sista dagen här. Vi har en 5 rätters middag som väntar oss om bara 15 minuter, så jag måste sätta på mig någonting annat än bikinin som jag har på mig just nu medan jag bloggar 😉

Här om dagen blev jag intervjuad av Expressen tv. Jag säger kanske nej till 80 % av alla förfrågningar då jag anser att jag kan berätta min egna story bäst på mina egna kanaler. Där jag dessutom oftast når ut till fler människor. Men jag tyckte att denna intervju-idé verkade mysig så jag tackade ja. Jag tyckte det var en härlig intervju som handlade om det jag vill helst prata om, nämligen feminism. Jag tycker att det är ett sånt pass viktigt ämne så jag är redo att tjata om det såfort jag får chansen. Det är för att jag vill så många som möjligt att inse hur viktigt det är, för utan feminismen hade tex jag aldrig kunnat göra det jag gör idag. Jag hade ju blivit cencurerad för länge sen..

alexandra kissie nilsson outfit

Bilder: Xerxes Grönlund

Kommentarer (7)

Vlogg!

Kommentarer (9)

Hej på er! Hoppas att ni har haft en fantastisk dag. Det har jag. Jag har både intervjuats av expressen, testat en ny fotograf samt haft en mysigt möte. Fixade naglarna lite snabbt innan jag åkte hem också för jag vill vara lite fin tills imorgon då vi åker till Ystad. Fick bli korta och ljusrosa, standard val av mig. Nej men så det har varit en bra dag idag. Ska bli spännande att se hur bilderna från idag blev. Jag har ju testat 2 fotografer nu och någon av dom blir det under sommaren, orkar inte gå igenom fler ansökningar nu. Läste över 50 stycken ansökningar och cvn efter bara en dag! Skitkul att så många vill jobba med mig, men det blev lite overwhelming.

Dock kommer bilder från idag förs imorgon, för jag har fortfarande andra bilder jag vill visa först. Och det är dessa från när vi var på Josefinas en andra gång förra veckan, hehe.. Jag och Atooni älskar ju det stället för det är så chill 🙂 Man kan komma dit fixad, hungrig, törstig, ofixad, i badkläder, kostym.. Ja man bestämmer helt själv! Senast åkte jag dit i bikini och klänning, det blev inget dopp för mig men det var skönt att veta att jag kunde ha badat om jag fick feeling 😉 Sen blev det också en hummer till lunch, så himla smarrigt. Rekommenderar den!

Nu ska jag försöka ta mig till gymmet, men lyckades bli ganska trött efter att jag la mig i sägen med datorn hehe…

Kommentarer (16)

Så jävla läskigt!! :(

Igår efter att jag och flickorna i familjen hade besökt Milles gård åkte vi hem till dom för att mysa lite på altanen. Det var ju så fint väder och jag ville inte åka hem till en tom lägenhet. Nu har jag visserligen en stor balkong med eftermiddagssol men jag var ju lite sällskapssjuk hehe.. Det blev både alkoholfritt bubbel och grillad lax till middag, lyx! Kändes så himla mysigt att bara får hänga där och ta det lugnt. Extra mysigt var det att följa med mamma och Leonora till kiosken där mamma skulle hämta ut några paket. Där fick vi en varsin glass som tack för hjälpen. Kändes som att jag var ett barn igen och bara hakade på, för visst kan det vara skönt det med? Att bara få glida med någon, utan att planera så mycket.. Jag gör ju sällan något bara för att, utan nästan allting ska vara jobbrelaterat Tröttsamt i längden, men det är svårt att sluta. Det har blivit som ett beroende.. Men jag ska verkligen försöka att ta vara mer på familjestunder och faktiskt leva på riktigt. Utan att tänka på att det ska filmas på ett visst sätt eller fotas. Det löser sig, i ”värsta fall” får jag väl ta ledigt någon dag.

Men alltså usch något riktigt obehagligt hände igår, Chloé fick ett anfall 🙁 Det var som ett epilepsianfall. När vi öppnade dörren till huset efter att ha varit iväg i kanske 2 timmar står hon vid dörröppningen redo att hälsa, precis som vanligt. Men då började hon krampa, och kunde knappt röra sig. Det var som att hon försökte röra sig men kroppen lyssnade inte, så hon lixom gungade fram och tillbaka mot marken utan att benen rörde sig alls. Sen ramlade hon åt sidan! Jag började storgråta för jag vågade knappt röra henne. Visste lixom inte vad som var fel och vad som var rätt att göra. Men som tur var, var mamma stencool. Hon lyfte upp Chloé i hennes famn, andades lugnt och tillslut slutade hon krampa. Dock kissade hon ser sig själv inklusive mamma, men det är ju vanligt efter ett anfall. Kroppen släpper ju alla spänningar och då kan ju både nummer 1 och 2 komma ut.. Men hon mådde bra efter även om hon var väldigt trött, och idag mår hon precis som vanligt. Men jag vågade inte lämna henne speciellt länge hemma, så hon fick vara med idag. För säkerhetens skull.

Jag undrar om det beror på ålder eller om det är värmen.. Men det har faktiskt hänt en gång tidigare, men den gången råkade Zacco springa in i henne. Minns inte om det var jättevarmt då, men jag tror det var förra sommaren. Då vart jag också livrädd, trodde att hon hade brutit något i kroppen. Hade ju inte varit konstigt, tänk er själva att en bjässe som är 10 gånger så stor som än själv kommer springandes och kör över dig. Men ja, då låg hon och krampade exakt likadant 🙁 Jag var lika rädd då, men då gick det över så fort. Men jag ska nog ringa veterinären och kika med dom nu när det har hänt 2 gånger. Det kanske är som med människor, får man ett anfall räknas det inte som epilepsi. Men händer det 2 gånger på relativt kort tid kan man få den diagnosen.

Lillskruttan!

Lilla älsklingen var helt slut efter anfallet 🙁

Denna var så god.

Glömmer alltid att klippa dom där fula banden som sitter på insidan av plaggen..

Allixa

Fixade spraytan till mamma förra veckan, kolla så nöjd hon är! Och vilken snygg rumpa va?!

Leonora tyckte det var varmt, så hon löste det med en liten dusch haha!

Titta så fint dom har det 🙂