Inlägget är i samarbete med Care of Alexandra Nilsson

Jag har ju druckit smoothies i alla år, sen jag startade bloggen faktiskt. Det vet ju ni som har följt mig länge. Jag har inte slutat med det för jag tycker än idag att det är det smidigaste sättet att få i sig ett snabbt mellanmål som innehåller massa nyttigheter. Men jag har ändrat receptet lite. Nu för tiden adderar jag gärna en sked av mitt collagen pulver för att bibehålla ett hälsosamt yttre. Som jag har berättat tidigare så hjälper ju collagen att hålla både celluliter och rynkor borta. Sånt som kommer med åldern oftast.. Sen jag startade med collagen så har jag haft svårt att sluta, för jag känner verkligen skillnad. Det kanske är inbillning men jag tycker huden känns stramare och fastare. Celluliter blir mindre för varje månad som går tack vare collagen, mycket vatten och träning. För jag skulle aldrig påstå att collagen räcker för att hålla sig ung och snygg, man behöver fortfarande göra allt det där andra. Men collagen är en fantastisk produkt för att hjälpa än på traven!

Idag när jag känner mig fortfarande lite sjuk så vill jag boosta med massa nyttigheter. Mitt collagen innehåller ju även en massa c-vitamin som inte bara är för kroppen utan den hjälper även oss att ta upp collagenet. Utöver det hittar vi även en stor mängd biotin som gör UNDERVERK för huden. En sked/ skopa räcker per dag, och jag rekommenderar att ta det på morgonen när vi ännu inte har fått i oss en massa annat. Men det går även att ta senare på dagen, sån stor skillnad gör det faktiskt inte. Men jag kör varje morgon så jag inte glömmer det. Min burk står vid kylskåpet så jag ser det varje morgon när jag går dit.

Du behöver: 

Collagen drink orange – LÄNK
Vaniljkvarg eller yougurt. 
Citron
Banan
Mango (fryst eller färsk)
Cocos flakes eller cocosolja.
+ Lite havre om du vill få den mer mättande.

+ Valfri topping (tex musli eller nötter)

Mixa ner allting, addera tex ingefära också om du känner att du vill boosta immunförsvaret extra och drick. Du gör exakt likadant när du ska göra en smoothie-bowl, men då brukar jag tänka på att göra smeten lite tjockare. I smoothies kan man ju hälla ner lite vatten eller isbitar för att göra den mer lättare om det blir så att den blir för tjock. Det kan typ inte bli fel med smoothies, känn efter själv vad du tycker är gott. Jag älskar ju när det är lite syrligare tex 🙂 Men glöm inte det viktigaste, nämligen collagenet 😉

Posted in: Bilder på mig.
Kommentarer (12)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *