Gör saker & må bättre!

Vi har alla våra ”to do’s” i vardagen. Kan vara allt från att ta ut soporna till att ringa ett jobbigt samtal till chefen. Vissa saker är jobbigare att ta tag i än andra. Men när vi väl har gjort dom här sakerna, oavsett svårighetsgrad så mår vi genast lite bättre. Belöningssystemet inom oss sätter fart och vi blir på bättre humör och känner oss nöjda med oss själva.

Jag är en expert på att skjuta upp på saker som jag inte tycker är roliga eller lätta, men ju mer jag gör det desto sämre känner jag mig och mer stressad blir jag. Och jag märker att när jag väl har tagit tag i dom här sakerna så känner jag mig genast bättre, får massa energi och blir mer pepp allmänt. En väldigt skön känsla, såklart!

Så jag vill tipsa er, eller påminna er om att ta tag i era måsten. Är det att tex ta en dusch, tvätta håret, föna håret och slänga in tvätten? Gör det, hjärnan kommer att belöna dig när du har tagit tag i det. Är det att laga mat? Gör det nu på en gång även om du inte orkar, du kommer må bättre såfort du har kommit igång 🙂

Posted in: PICTURES

You might also like

Sandra Lindahl - En vecka med goväder Sandra Lindahl - Behöver till sommar-garderoben Intervju - Noomi Rapace Sandra Lindahl - Spontanare till Umeå Caroline Roxy - Way out west Sponsored - Icon Mirror
  • Breella

    Är jag typ den enda som kommenterar på din blogg nuförtiden (?) 😛

  • Stina

    Har massa måste jag måste göra! Skrivit en to do list men skjuter upp allt ändå 😅

  • Caroline

    Håller med.. det är så himla skön känsla när man kan bocka av något på måste listan!

  • Sara

    Helt rätt tänk, sådan är jag också!

    Men någon annat här som kanske har tips angående panikångest? Har aldrig haft sådan ångest som jag har haft det senaste året, yrslig, orkeslös, får riktiga attacker då jag nästan krampar… Bara att gå in på Ica kan vara ansträngande.

    För att återkoppla till ”to do-list” så älskar jag att göra sådan listor, men på sistone har det gått lite överstyr då jag har blandat in att det ska ”göras på så kort tid som möjligt”… Vad gör man åt detta?

    • Issa

      Min pojkvän lider av panikångest och det absolut bästa för honom är att han går och pratar med en psykolog kontinuerligt.. vill du inte gå flera gånger så gå dit åtminstone en gång för dom har massor av tricks. Ett tips jag kan ge dig redan nu är att när du känner att en panikattack är på väg så försök inte stoppa den/motarbeta den, det gör det oftast bara värre, försök att acceptera att attacken kommer och att det inte gör någonting för även om det är obehagligt och känns farligt så är det inte farligt.

      Försök att även läsa på om panikångest på olika hemsidor så får du en större förståelse för vad som händer i kroppen när den kommer. Tror det kan lugna en när man vet vad som faktiskt händer!

    • anonym

      Ja efter dödsfall kommer det för mej ibland. Lär dej djup andas. Kolla på video. Och finns atarax som inte är beroendeframkallande hos läkare. Bra du tar upp det. Kram.

  • Johanna

    Du kommer troligtvis ändra din syn på abort när du blivit mamma. Det är skillnad, enligt mig att göra en abort då preventivmedel inte funkat, men att systematiskt göra abort efter abort? Näää, inte ok!! Fy 😢

  • Denise Taylor

    Precis vad jag behövde läsa idag!

  • ninna

    Bra inlägg, precis vad jag behövde höra! 🙂

  • Elvira

    Kan bara hålla med! Sa upp mig i veckan och jag var så sjukt nervös inför det samtalet. Men jag gjorde det! Så stolt över mig själv då jag egentligen skulle gjort det tidigare men sköt på det för att jag var så nervös!

    Kram

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *