Jag fick en fråga om hur mina tränings och matrutiner är nu för tiden. Såhär ser dom TYP ut, men ibland har jag annat på schemat då vänder jag på allting eller skippar träningen om jag inte hinner den på morgonen. Blir så trött på kvällarna oftast..

Som ni ser nedanför på schemat tränar jag just nu inte med PT eller går i någon kurs, när jag gör det ser ju mitt schema annorlunda ut 🙂 Anledningen varför jag inte tränar med Ashkan just nu är för vi inte kan träna på samma gym just nu, jag vill inte säga upp mitt gymkort och byta.. Men jag saknar att träna PT-pass faktiskt!

Här är mitt senaste ”vad jag äter under en dag-inlägg” ifall ni missade det: http://kissies.se/vad-jag-ater-under-en-dag-uppdaterad/

kissie tränar

Måndag: Kaffe, 40 min kondition i form av löpband eller något annat. Lätt styrketräning, tex biceps, triceps och mage. Äter äggröra eller kyckling efter, samt en proteinshake. Sen blir det ett mellanmål 2 timmar senare. Sen ett till mellanmål, sen middag på kvällen. Äter väldigt ofta men lite.

Tisdag: Kaffe, 10-20 min kondition som uppvärmning. Tränar ett tyngre styrketräningspass, då kan det bli ben, rumpa och rygg. Proteinshake och sen en större måltid. Tex köttfärs, kvargsås och sallad. Sen äter jag lite regelbundet hela dagen.

Onsdag: Beroende på träningsvärk kan jag vila från träningen idag. Äter som vanligt vilket för mig är lite hela tiden. Äter ytterst sällan pasta eller vitt bröd till vardags. Istället äter jag mycket köttfärs, kvarg, sallad och kött.

Torsdag: Kaffe, 40 minuters konditionsträning. Blir en proteinsmoothie gjord på massa frukter, kvar och protein till mellanmål och sen ordentligare mat när jag blir hungrig.

Fredag: Kaffe, 10-20 minuters kondition som uppvärmning och på det styrkepass. Axlar, biceps, mage. Dricker en proteinshake, äter något med mycket protein i och sen äter jag regelbundet. På kvällen kan det bli något lite onyttigare 😉 Det är ju fredag!

Helg: Ingen träning. Äter lite mer fritt, gärna godis på kvällarna hehe!

Kommentarer (19)

You might also like

Josephine Qvist - DETTA ÄR EN FET JÄVLA KÄFTSMÄLL Josephine Qvist - SRILANKA BILDBOMB Josephine Qvist - MITT HJÄRTA GÅR SÖNDER Caroline Roxy - EFT-Tapping
  • J

    Varför är du rädd för fett? Det är inte fett man blir fet av, det är kolhydrater. Kolhydrater har högt insulinindex, medan fett knappt alls höjer blodsockret => du blir inte fet av fett.

    Ha det gott!

    • Kissie

      jag har inte skrivit att jag är rädd för fett? 🙂 detta schema är inte exakt.

    • Jo

      Man blir varken tjock av kolhydrater, fett eller protein. Man blir Tjock av mer kalorier in än ut The End.

      • M

        Tack för den kommentaren! Äntligen någon som förstår helheten och inte hakar upp sig på vissa näringsämnen 🙂

      • Sabina

        Nej, det där är en myt. Det handlar om dom hormonella effekterna av vargar livsmedel du stoppar i dig. Tex utsöndrar yoghurt mycket mer insulin (blodsockersänkande och fettlagrande hormon) än ett ägg, vilket innebär att du lagrar mer fett av yoghurten än av ägget. Det effektivaste (och hälsosammaste) sättet att gå ner i vikt är att utesluta insulinhöjande saker såsom mejerier och kolhydratrik mat.

        • M

          Kolhydrater= glykos/socker= energi. Kroppen behöver kolhydrater för att få energi. Ifall man slutar äta kolhydrater eller äter väldigt lite kolhydrater så går man ju in i ketos, ett metaboliskt tillstånd som uppstår när levern frisätter ketonkroppar i blodet. Fettreserverna i levern bryts ned till fettsyror och blir sen till ketonkroppar av levern. Så kroppen är på svältläge och munnen luktar aceton, syra. Jag vet inte om det är särskilt hälsosamt…

    • Emelie

      Detta är anledningen till Sveriges nedgång. Hjärnan lever på kolhydrater. Huvudet säger ifrån vid brist på kolhydrater. Allting är dåligt i större mängder, men att beskylla enbart kolhydrater? Kommer infon från Hänt Extra? Överkonsumption kan leda till fetma beroende på gener och ämnesomsättning http://ladydahmer.nu

      • Sabina

        Inte sant att hjärnan behöver kolhydrater, den drivs alldeles utmärkt på ketoner (som kroppen bildar av fett). Sen har du helt rätt i att det är fel att enbart skylla på kolhydraterna, vegetabiliska omega 6-rika fetter (inflammationsframkallande), tillsatser, halvfabrikat, och mejerier bl a har såklart en stor roll i att vi svenskar (och resten av världen) blir allt sjukare.

  • An

    Har varit vegan länge och största delen äter jag mycket kolhydrater, men är väldigt smal! Innan var jag väldigt tjock. Det är djurprodukter som gör Dig tjock! Man ska äta bra kolhydrater det är det som är saken med det hela

    • Josephine

      Så himla märkligt, jag upplever samma. Iofs är jag inte veg men har slarvat med protein sista månaderna och äter mest kolhydrater och tyvärr en hel del onyttigt snask. Men inget kött eller annat animaliskt. Var inte sugen helt enkelt, samtidigt som mitt sug efter allt det här andra var enormt och jag äter mer än annars. Men ändå har jag gått ner i vikt och blir inte svullen heller efter en rejäl ätardag/helg. Ser ingen koppling och jag rekommenderar inte detta, bara en iakttagelse jag gjort.

  • Saga

    Jag brukar också träna på vardagarna men vila på helgen. 🙂

  • Diana (La Madre)

    Fråga: Blir du inte matt och yr av att styrketräna på bara kaffe? Jag försökte nämligen en gång, men vet inte om rummet var för kvavt eller om det var brist på tillräcklig energi (i maten) då jag bara hade tagit kaffe. Hade ingen ork att styrketräna, vart yr när jag ställde mig upp ifrån varje övning. :/ Bara undrar hur du känner och om det kan bero på kosten?

    Ha en fin dag vackra.

  • Emmy Laursen

    Låter som bra rutiner 🙂 Alla är ju olika!

  • Hedda

    Du vet att situps inte tränar så mycket, istället för att göra en vanlig situp så håll upp benen i Böjda i 90 grader i luften. Typ som en stol och efter det gör du en situp. Det är jobbigare och tränar BETYDLIGT mer <3

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *