Lunch med Janne

Då har jag försökt att lämna in skorna igen och som några av er skrev tyckte dom att det var mitt egna fel. Men dom tog emot dom iaf och ska se ifall dom kan laga dom. Alltid något.. Efter det vart det en sväng till LV för att köpa nytt papper till min kalender, förra året var papprerna slut så kunde inte använda kalendern på ett helt år haha :( Sedan blev det en lunch med Janne :) Jag tog en supergod sallad medan Janne njöt av en pasta carbonara. När jag var klar på stan blev det dessutom en sväng förbi posten för att hämta upp mina nya skor (ni får se dom i nästa inlägg) och nu tänkte jag gymma :)

Idag har jag haft på mig min supermysiga tröja från chiquelle, den är så bekväm och varm :) Lever just nu i mjukiskläder och tjocktröjor. Orkar inte ha på mig något annat typ.. Åh, kan den här vintern bara vara över snart?? Så trött på att gå runt som en levande zombie i mjukiskläder.. Vill ha söta små klänningar och ha min vanliga energi tillbaka. Så trött hela tiden.. Nej usch vad jag klagar, nu ska jag sluta och gymma haha.
kissie lunchimg_8557

12 thoughts on “Lunch med Janne”

  1. Stå på dig om skorna, jag reklamerar det mesta som går sönder och kunden har oftare rätt än man tror, även om företagen vid första kontakt kan försöka slingra sig. Det ska krävas väldigt mycket för att man som företag ska kunna påvisa att kunden har fel när produkten går sönder efter ett användningstillfälle!

    1. Jag jobbar själv med reklamationer och många ggr så ser man att kunden har haft sönder produkten själv. Sen är det oftast tillverkaren som bestämmer vad som går på garantin. Sen är det upp till butikspersonalen om dom vill hjälpa till ändå. Nu brukar jag sällan neka en kund som kommer in med en trasig vara men oftast så blir det att vi lagar kundens vara eller gör en goodwill och byter ut den trasiga varan ändå. Tycker det är helt rimligt att dom ska laga hennes skor då det ser ut som att hon fastnat i något som har slitit bort niten. Dock så blir man självklart besviken om en så pass dyr vara går sönder även om det skulle vara ens eget fel.
      Tycker dock de är viktigt att man kommer in med en trevlig attityd för då är det så mycket roligare att hjälpa kunden. Vissa människor verkar tro att man får behandla servicepersonal hur som helst bara för att man är kund. Och självklart är det lika viktigt att personalen är trevliga mot kunden så länge man får samma respekt tillbaka.

  2. Så himla mysig tröja ! :) Angående skorna, vadå ditt eget fel ? Folk är så himla korkade. Självklart ska skorna inte se ut så efter 1 gångs användning ! :)

  3. Jag studerar lag och rätt och enligt konsumentköplagen så ska säljaren bevisa att kunden orsakat skadan själv för att frånsäga sig skyldigheten att antingen laga eller byta ut varan eller ge pengarna tillbaka!

  4. Alltså – hur många gånger per vecka klahar du på att du är trött, att du ”måste” blogga, vlogga etc?? Har ett helt vanligt jobb där man går upp varje morgon och har 25 semesterdagar per år men håller inte på och ältar hur otroligt jobbigt allt är… – Det låter som om det är dags för dig att skaffa ett jobb du trivs med där du slipper dressa dig i offerkofta var och varannan dag! Eller är det en del av din image..? Att alltid längta bort, slääääpa dig till gymmet och hämta alla dessa eviga paket vilket framstår som en arbetsuppgift?

    1. men herregud är det förbjudet att känna sig trött under vintern eller? Det är bevisat att vi människor blir tröttare under vintern pga brist av d-vitamin. Snacka om att det är DU som klagar nu.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

tolv − 8 =